Blogvertiser

lördag 12 juni 2010

Sossarna ljuger, och Hisingen diskrimineras!

Anna Johansson (s) februari 2008 om trängselskattens införande i Göteborg.
– Vi kommer inte att införa det under mandatperioden, utan det vi säger nu är att vi vill utreda frågan, menar Anna Johansson, socialdemokraternas ordförande i Göteborg.
Villkoret är samtidigt att frågan tas upp i en folkomröstning och att eventuellt överskott går till kommunens kollektivtrafik och vägar.


Jag bara undrar, sov jag den dagen det var folkomröstning eller?

Det är inte så mycket som får mig asförbannad men hela den här grejen med trängselskatten i Göteborg luktar ta mig fan sur sill!!

Det tråkiga är att ingen, ingen alls går på folkomröstningens linje.
Ett enda parti krävde det och dom blev överkörda av alla de andra. Ett parti jag annars inte sympatiserar med men i den frågan har dom mitt stöd.
Man kan ( om man är konspiratorisk) ana att man redan bundit upp sig i olika avtal i sann Göteborgs bastuklubbs politiks anda.
Skall det byggas nya garage nu tro hemma hos någon pamp?


Förövrigt vill jag bara min vana trogen påpeka att hela grejen med utplaceringen av stationerna är rena diskrimineringen mot oss på Hisingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar