Blogvertiser

söndag 26 september 2010

Ta avstånd vänstern!

"Den 31-årige företrädare för Sverigedemokraterna, som misshandlades svårt utanför sitt hem i Hjällbo i torsdags, har bestämt sig för att omgående sluta med politiken."

Skrämmande ändå. Tycka vad man vill om hans politiska övertygelse, det hör inte hit.

Men att det politiska våldet eskalerar i Sverige verkar vara ett faktum.
Troligen kommer det att fortsätta nu när SD kommit in i finrummen.
Jag tycker att det är förbannat dåligt och skrämmande!
Mig veterligen är det oftast den extrema vänstern som ligger bakom en hel del våld och skadegörelse. Göteborgskravallerna osv. Exemplen är många.
Är det inte dags att ledarna för vänsterpartierna tar MYCKET tydligt avstånd från dessa ytterligheter?
Om det hjälper vet jag inte ,men det skulle nog vara bra på samma sätt som moderaterna tvingats ta så tydligt avstånd från SD.

Än är det inte bevisat att det är politiskt. Utredningen får utvisa.

7 kommentarer:

  1. Jag håller med dig till fullo. Skrämmande att demokratin kan hotas på det här sättet. Oavsett vad ett parti står för ska en företrädare aldrig riskera att bli nedslagen på grund av sin politiska ståndpunkt!

    SvaraRadera
  2. I min uppfattning är det oftast extremhögern som ligger bakom det mesta grova våldet. Jag förnimmer mig t ex mordet på syndikalisten Björn Söderberg, morden på poliserna i Malexander, bilbomben mot journalistparet och deras barn i Nacka, mordet på John Hron i Kode osv.

    När har vänsterextremister utfört några liknande dåd i modern tid? Kan du nämna något?

    Du nämner Göteborgskravallerna som exempel på vänsterns våldsalster. Denna händelsen har ju i utredning efter utredning visat sig vara ett resultat av polisens konfrontativa taktik och allmänna okunskap om hantering av stora demonstrationer. Framförallt var belägringen av Hvitfeldtska ett gigantiskt och onödigt misstag.

    Efter 2001 kom den sk Göteborgsmodellen som ett resultat av misslyckandet i Göteborg. Denna modell används nu i samtliga delar av Sverige. Dock har polisen i Malmö ibland valt att gå sin egen väg med resultat därefter...

    Snarare är det troligare att grupperingar till höger om SD som inte gillar SD's modifierade antisemitism där dom nu avskyr det semitiska folket araber och i synnerhet muslimer istället för som innan det semitiska folket judar, skulle ligga bakom.

    Sedan finns ju även möjligheten att man gjort som innan och helt enkelt iscensatt sin egen misshandel för att få sympati till partiet. Minns t ex Martin Kinnunen ("AFA gjorde det!") och nu senast David Von Arnold ("dom pratade något arabisktklingande språk och kallade mig svennejävel"). I fallet Von Arnold var det endast en partiledare från riksdagspartierna som tog avstånd, Lars Ohly. Dock kommer han nog i fortsättning att passa sig för att visa sympati för skrupelösa Sverigedemokrater.

    Nu tror jag inte så är fallet. Snarare är det nog Issa Issa's grannar som tröttnat på att dela sin stadsdel med en "Uncle Tom" som vill kasta ut dom.

    Mvh
    Yarmouk

    SvaraRadera
  3. Yarmouk.

    Jag har ingen färdig lista på vänstervåldet. Men det är nog inte svårt att skaffa fram om man anstränger sig lite.

    Men oavsett, om en sida gör fel berättigar det inte den andra sidan att göra likadant.
    Jag vill inte leva i ett land som påminner om Israel/Palestina.
    Jag tror på demokratin och jag tar avstånd från allt politiskt våld. Jag anser att dom är idioter hela högen dom som står bakom detta politiska våld.
    Det är en sorglig utveckling i Sverige och vi måste alla ta ställning mot detta.

    Jag tycker att Issa har rätt att tycka som han vill, det har hans grannar med. Men ingen har rätt att ta till nävarna.
    Man brukar säga att där hjärnan tar slut där tar nävarna vid.

    Mvh Frank

    SvaraRadera
  4. Han blev misshandlad bla för att vara kristen syrian i Sverige.

    SvaraRadera
  5. Nog är det märkligt att det i rapporterna om den misshandlade och med knivstick attackerade SD-politikern på Göteborgs kommunlista INTE omnämnts att han kommer från Syrien, dvs en invandrare.
    Mitt förtroende för svenska massmedia är numera mycket lågt.

    SvaraRadera
  6. Han blev misshandlad för att han var kristen och SD. Göteborgskravallerna var det vänstern som startade. Nämn en reclaim the street som inte urartat pga av vänstern? 2 fall den senaste veckan utförda av vänstern stormtrupper mot folk valda. >Eller misstänkt folk valda.

    SvaraRadera
  7. Göteborgskravallerna var absolut inte enbart en produkt av vänstern.

    SvaraRadera