Blogvertiser

måndag 28 mars 2011

Bjud henne på en resa..

Lars Vilks och andra som kämpar för sina rättigheter har märkliga fiender.



En 40-årig kvinna bosatt i Bergsjön förklarar att hon inte "erkänner" de svenska lagarna.
Rättegången i Helsingborgs tingsrätt var tänkt att hållas i förra veckan. Men när kvinnan inte dök upp ställdes förhandlingen in. I ett brev till tingsrätten hade kvinnan dessförinnan gjort klart att hon inte tänkte infinna sig. Detta eftersom hon är muslim "och som sådan erkänner jag inte era svenska lagar eller eran domstol det vill säga jag accepterar bara att dömas inför en shariadomstol".

Kvinnan är sjukskriven sedan i februari förra året och uppmanar tingsrätten att kontakta hennes läkare vid en psykiatrisk mottagning för ett intyg om att sjukläget hindrar henne från att komma till rätten.


Ja vad kan man säga? Människan erkänner inte våra svenska lagar men tar tydligen gladeligen emot våra pengar i form av sjukbidrag!
Sånt här blir man inte så lite förbannad på!
Den här kvinnan och andra som gör så som hon är en av anledningarna till att främlingsfientligheten växer i landet. Just sånt här är orsaken.

Jag vet inte vad domstolarna tänker i frågan, jag är inte jurist. Men i min värld tänker jag att hon kanske skall få en enkel biljett till ett land som har just sharialagar? Det borde göra alla inblandade glada?

Jag tycker vi kan bjuda på det.

Ställer man inte upp på Svensk lag, oavsett vem man är och var man kommer ifrån skall man ta konsekvenser. Allt annat är orimligt.


Jag känner muslimer. Väldigt trevliga personer de jag känner. Dom skulle aldrig få för sig att göra som den här kvinnan. Och jag tror att de flesta vanliga muslimer såna som är som vi vanliga kristna blir förbannade på sånt här.

Extremister av alla de slag...varför skall samhället dalta med dom?

9 kommentarer:

  1. Jag har jobbat många år i Sverige och betalat skatt och nu när jag är sjuk tycker jag att det är ok att jag tar sjukbidrag tills jag bli frisk igen .

    Dessutom min man jobbar och betalar skatt , min son jobbar, min bror jobbar, min syster jobbar och alla de betalar mycket skatt samt alla andra muslimer så betalar vi skatt tycker jag att det är ok att ta bidrag när man är sjuk

    Vidare ; det finns många svenskar som jobbar i Saudi Arabien men de accepterar inte shariia lagar och jag tror att de skulle inte vilja bli dömda med de.

    Jag är muslim och detta innebär att man måste lyda GUD och Hans lagar .Jag vill att du bara förstår att jag kan inte bli muslim om jag lyder inte GUD.

    jag kan inte lyda både sveriges lagar och GUDs lagar. Det går inte . De är två olikheter .

    Många vill slänga mig ut ur landet, inte bara du , och ändå påstår ni att ni är demokratiska och att det råder religionsfrihet här .

    Ni har mycket kvar tills ni lär är att kunna bli tolerantna.

    ha det bra

    SvaraRadera
  2. Nej. Enligt mig finns inga skäl att inte lyda svensk lag.
    Svensk lag gäller ALLA som befinner sig på svensk mark.
    Är det så att man uppskattar sharia så skall man åka dit där sharia är lag.
    Att det finns svenskar i saudi som inte följer saudisk lag har inte ett dugg med saken att göra. Det är en sak för saudierna att ta tag i.
    Sverige är ett sekulariserat land.

    Religiösa lagar gäller inte över svensk lag!

    Vi är alltför toleranta!

    SvaraRadera
  3. I Sverige har vi rätt att säga vad vi tycker och behöver inte ta hänsyn till Allah eller Gud. Självklart skall vi ha religionsfrihet och var och en lever sitt liv så länge det inte inkräktar på någon annans rättigheter.

    SvaraRadera
  4. Eller bryter mot lagen.


    Religionsfrihet innebär ju inte att varje trosinriktning kan stifta egna lagar.
    Hur skulle det se ut?

    SvaraRadera
  5. Svensk lag gäller inte över oss muslimer.Svenska staten kan använda våld och släpa oss till domstolar eller deportera oss men vi accepterar bara GUDs lagar dvs shariia .

    Jag kommer från Bosnien och inte heller accepterar jag bosniska lagar eller deras domstolar.

    Jag har planer på att lämna Sverige och tills dess måste ni utstå med tanke att det finns sådana som jag

    Nu vill jag avsluta våran lilla diskussion eftersom jag tror att den kommer inte att bli produktivt

    SvaraRadera
  6. Det sista du skriver är det enda jag håller med om.

    Svensk lag gäller däremot över ALLA i Sverige vistandes.
    Jag tycker verkligen synd om de som drabbas av din syn på saken.
    De människor som vill leva i Sverige och verka här i fred och ro.

    SvaraRadera
  7. Jag blir helt förskräckt över vad Amatullah skriver och minst lika upprörd över vad den anklagade kvinnan tycker. I SVERIGE GÄLLER SVENSK LAG. Passar inte det så åk någon annan stans!

    SvaraRadera
  8. Alla mohammedaner skall ut ur Sverige, även konvertiterna. Ta ifrån dom deras svenska medborgarskap och utvisa dem. Vill inget mohammedanland ta emot dem så föreslår jag att man bara dumpar dem långt ute på havet i nån gammal skuta. Deras välbefinnande är inte vårt problem. Tycker dom att dom lider eller blir orättvist behandlade så får dom väl helt enkelt be allah om hjälp. Det är väl det som ligger närmast till hands. Finner ingen som helst anledning att tycka synd om sådana svin som amatullah, då hon är en av dom som vill skära huvudet av Lars Vilks p g a en oskyldig teckning. Dessutom verkar inte amatullah särskilt insatt i sin egen religion. Förbudet att inte avbilda pedofeten gäller bara mohammedaner och inte kuffar. Eftersom Vilks inte är mohammedan så har han m a o inte ens begått ett brott enligt sharia. Till slut, sådana knallkorkar som spökplumpen amatullah och hennes likar hör inte hemma i ett civiliserat och högteknologiskt land som Sverige eller i västerlandet överhuvudtaget. Nej, åk tillbaka till 600-talet där du hör hemma med alla era barbariska seder som ni där kan utöva utan att dumma kuffar som oss lägger näsan i blöt. Lev ni på ert sätt, så lever vi på vårt. Men ni skall fan i mig inte leva ut det här!

    SvaraRadera
  9. Min åsikt är.

    I Sverige gäller svensk lag.
    Oavsett vem du är eller vilken religion du tillhör gäller Svensk lag.
    Du kan vara islamist, scientolog, buddhist, kristen, vad som helst, det har inte med saken att göra. Svensk lag gäller alla.

    SvaraRadera