Blogvertiser

måndag 4 april 2011

Värdighet saknas

Det är krig i begravningsbranschen. Företagen slåss om att få ta hand om våra döda.
Det är ganska osmakligt det är det.
Sista färden skall vara en resa med värdighet. Det sista vi människor är på jorden det är en handelsvara.
En produkt.
Hur känns det?


Vill du vara en produkt som man slåss om? 


Värdighet är något annat.


Arbetar man i en bransch där respekt och värdighet är honnörsord skall detta genomsyra verksamheten.
Det finns verkligen inte utrymme för aggressiv marknadsföring. Det goda ryktet borde räcka förutom annan diskret marknadsföring. 
Att få reklam eller erbjudanden uppkörda i ansiktet i en sådan situation som när någon nära avlidit är rena övergreppet.
Åtminstone jag kommer att vara oerhört noga med vilken begravningsentrepenör jag anlitar den dagen det behovet uppstår. Den diskreta (ofta liten lokal) entrepenören är den som känns mest seriös enligt mig.
Det kommer troligen inte bli en av de stora.


En entrepenör som kör åt kommunen säger
"– Det är bara att dela ut visitkort och säga att man kan hjälpa dem. Man förklarar var man kommer ifrån och att det naturligtvis bara är att ringa oss om de har några frågor. Sedan får de en broschyr som är fullproppad med reklam för Fonus.


Inte direkt en seriös verksamhet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar