Blogvertiser

onsdag 4 januari 2012

På pricken.

Angående kulturens helt klart vänsterdragna karaktär.
Läs detta på DN, så ruskigt pricksäkert.

Underbart.

Om hycklandet "Jag blir irriterad när jag hör vänstermänniskor komma hem från USA och prata om hur feta och dumma och ignoranta amerikanerna är eftersom de gillar dödsstraff och att bara sextio procent av dem röstar. Hade de kommit hem från en resa i Burundi och utgjutit sig lika förklenande om de puckade infödingarna som tror på regngudar hade vi anmält dem för hets mot folkgrupp. Det finns förstås en historisk och kulturell bakgrund till amerikanernas låga valdeltagande. Men den behöver man inte ta reda på, eftersom USA representerar Överheten."


Läs!

2 kommentarer:

  1. På pricken? Jag har då ALDRIG i hela mitt liv stött på vänstermänniskor som talar om hur feta, dumma och ignoranta amerikanerna är. Och då träffar jag vänstermänniskor ofta. Hela artikeln var fullproppad med trötta fördomar (vänstermänniskor har konstiga kläder och röker gräs, vänstermänniskor hatar israel för att israeler är mer ljushyade än palestinier, vänstermänniskor hatar konsumtionssamhället men köper ändå ny Iphone, vänstermänniskor mobbar kungen för att han har dyslexi) och annat nonsens som har praktiskt taget NOLL förankring i verkligheten.

    Jag fattar faktiskt inte hur Björn Wiman kunde ta in tre sidor ren smutkastning i DN Kultur. Varför ska vi läsare behöva läsa om Bengt Olssons ängslighet? Om han nu inte gillar att umgås med kulturvänsterpretton så kan han väl umgås med några andra? Herre gud, ska jag gnälla ut i tidningen för att det finns massa SD:are på mitt jobb som tycker att jag är "PK" om jag inte gillar deras rasist"skämt"? Överallt i samhället finns det grupper som har gemensamma åsikter och har man en avvikande åsikt så kan det vara jobbigt, så är det säkert inom kulturvänstern men också på tusentals andra arbetsplatser i det här landet. Hur lätt är det att vara mjukisvänster inom polisen? Hur kul är det att vara sosse på Djursholm?

    SvaraRadera
  2. Det har jag gjort. Mött vänsterfolk som anser amerikaner men även svenskar vara dumma feta och ignoranta.Många gånger.
    Även vänstermänniskor som blivit aggresiva, kallat mig elaka saker mm pga att jag inte delat deras syn på politik. Det är inte alls ovanligt.
    Jag är övertygad att väldigt mycket av det han skriver är sant.
    Och med det sagt menar jag inte att en viss grupp har rätt att vara dum mot en annan.

    SvaraRadera