Blogvertiser

lördag 24 mars 2012

Karpaltunnelsyndrom no more..

"Jag hade aldrig hört talas om detta tillstånd men fick snart veta.För 15 år sedan började jag få värk i händerna, främst på natten.Värken var så intensiv att jag inte klarade av att överhuvudtaget göra något annat än att bara lida. Helt sjukt ont.Föreställ dig att armarna brinner. Ungefär så.Nerverna i händerna ligger i kläm på grund av överansträngda muskler/leder orskade av enformiga rörelser och vibrationer i arbetet. I mitt fall var det så i alla fall."

Nu efter ett halvår är min vänstra hand helt ok sedan den blev opererad.
Jag har precis gjort operation nr 2. Den i min högra hand.
Nu äntligen efter alla dessa år kanske man kan börja leva ett normalt liv igen.
Bara en sån sak att cykla.
Jag vet, vadå cykla? Det sitter väl i näven?
Jo. Men problemet var att den ställningen man sitter och håller i styret var helt omöjlig. Efter 50 meter fick jag stanna och skaka om armarna för att känseln var borta. Med andra ord cykla var ingen bra idé.
Det gick till och med inte att köra eumoppe det sista.

Men nu är det bortopererat!

Blir nu höger hand lika bra som den vänstra så är det helt kanonbra!

Så om du har karpaltunnelsyndrom tveka inte att operera!
Åtminstone inte om du tror att det är en arbetsskada som jag haft.
Tunga lyft o vibrationer mm är troligen det som ligger bakom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar