Blogvertiser

söndag 15 april 2012

Otrygg stad

Ännu en helg har passerat i vår älskade stad Göteborg.
Men staden har problem, utöver de som blir rubriker.
Våldet är tyvärr kvar, i samma omfattning som tidigare.
Själv blev jag vittne till en vansinneskörning på toredalsgatan i Lördags.
En vit volvo 740 med två personer bränner på med full gas och skrikande däck rakt in i en refug och kör ner en trafikskylt. Gapflabbande drar dom vidare i full fart ner mot eketrägatan.
Ägaren till bilen hörde hemma på öarna utanför Hisingen enligt uppgift och det var vuxna om inte annat till åldern sett.

I dag läser jag om våldet i GP. En man jagas av en dåre med machete. En annan blir rånad av åtta!!
Fegheten finner inga gränser för dessa kräk.
En man blev sönderslagen i partille.
Flera män misshandlade en annan på vågmästareplatsen.
Tårgas på Valand.
Ett antal rån i staden, Fräntorp där en 15 årig flicka blir rånad av två killar i 20 års åldern!
Första långatan, en kille blir slagen med batong och rånad på sin Iphone.
Ett rån på klubben Berså.
Mc donalds på Kungsgatan, en man blir rånad på sin Iphone.
På Järntorget har en man blivit skuren i handen.

Alla kommer säkert undan med. Jag tror vi behöver fler poliser. Detta duger inte.

Detta är bara det jag läser i GP den här helgen. Vad som inte hamnar i tidningarna lär ju vara mer..
Det är på tok för mycket våld i Göteborg med tanke på hur pass liten den här staden egentligen är.



Det är med stor sorg jag läser tidningarna....


En stad på fallrepet...




5 kommentarer:

  1. Mångkultur..mer behöver man inte säga

    SvaraRadera
  2. 1995 flyttade jag till Bergsjön och delade en lägenhet tillsammans med min bror. Området var renoverat och trevligt. Men under åren som gick så hände det saker. I det låsta garaget där min och min brors bil stod så gick det runt folk som inte borde vara där. Min bil stod inlåst i en gallerbur, där skars låset upp av en vinkelslip och min stereo blev utsliten, utan front = värdelös. Bilen bredvid fick rutorna sönderslagna. Jag har parkerat många gånger genom åren på Reeperbahn i Hamburg (min favoritstad) och ibland glömt låsa bilen. Där har den alltid fått stå ifred. Numera bor jag i Högsbo, härligt område.

    SvaraRadera
  3. Jag minns också 90-talet, då kunde man gå mitt i stan på natten och tyckte att göteborg var som en stor familj, bodde sedan utomlands i några år.Och kommer hem 2003 till en helt annan stad, andra människor ja de var som om allt hade förändrats. Har sedan blivit hotad, och anmält detta till polisen men polisen gör ingenting åt detta, tycker att de börjar gå ut för i denna staden som gud glömde.

    SvaraRadera
  4. skulle ut en lördagkväll o fira med en kompis i gbg. börja med en middag och sen ut på krogen var tänkt. men nej, efter vi ätit mötte vi ett gäng (klockan var inte mer än 21) som ropade fula ord efter oss. vi blev så pass illa tillmods att vi bestämde oss för att bara skippa utekvällen och åka hem. hotet låg i luften och stämningen dog. tråkigt. gbg känns tyvärr väldigt hotfullt ibland SYNNERHET helgerna.

    SvaraRadera
  5. Tack för att ni berättar era upplevelser. Tråkigt bara att dom inte är positiva.
    Som förälder känns det inte tryggt längre. Något har gått riktigt snett och det ser inte ut att ljusna.

    SvaraRadera