Blogvertiser

fredag 2 september 2016

DNA test

Jag kompletterade min släktforskning med ett DNA test!
DNA ljuger inte tänkte jag och jag ville verkligen få reda på vart jag kommer från. 58% skandinav (mest sydnorge och bohuslän) 28% västeurope (runt sydtyskland och östfrankrike, 14% östfinne!  Så nu vet JAG var JAG kommer från! 100% europé! Trodde faktiskt det skulle finnas något inslag utanför europa men det gjorde det inte. Märkligt. Inga av mina tidigare släktforskningsresultat har visat på annat än svenska och norska (en skotte) förfäder så det ligger nog långt bak. Före 1600 talet skulle jag tro.

Jag kände mig tvungen till DNA testning för att verifiera min forskning. Fanns svåra bitar att bekräfta.
Håller du på att släktforska rekommenderar jag dig att ta ett DNA test! Du bekräftar eller dementerar det du tror du förstår och du hittar nya släktingar som du inte visste fanns!
Än har inget okänt barn hört av sig kan tilläggas, Det är ju en risk man tar .... Men har det gått över 18 år sedan man sådde vildhavre är ju saken utagerad rent underhållsmässigt :-) så då kan man chansa!

Jag har gjort mina tester på Family Tree DNA. Finns andra men den verkade bra.

VET DU VEM DU ÄR?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar