Blogvertiser

söndag 18 december 2016

Ni skapar inre fiender

Vi tänker ganska lika Birro och jag numera har jag förstått.

"För eliten är fienden alltid en vit, heterosexuell, kristen medelålders man och om denne (särskilt om den är just en vit, heterosexuell medelålders man) försöker problematisera eller nyansera bilden blir man stämplad som rasist eller värre. "  citat från Birro
Detta har jag upplevt många gånger själv, blivit ombedd hålla käft för jag har ingen rätt. Jag är privilegierad och en del av allas förtryck, verkliga eller påhittade. Det gör mig inte mer mottaglig för deras argument kan jag meddela utan driver mig och andra som jag än längre bort. Men det kanske är hela idén? Att polarisera? Klassiskt, kan man inte övertyga skapar man yttre (eller inre) fiende som blir måltavla och därmed lurar den större massan om sin rätt. Tyvärr upptäcker den stora massan allt för ofta och allt för sent att de blivit lurade in i ett system som även förgör dem själva. Så står de där med blottade halsar..... men det är det få som förstår idag.. När det smäller, och det kommer, då är det var och en för sig. Grupp mot grupp. Tro mot tro. Osv. Jag kommer inte lyfta ett finger för er. Ni har skapat detta helvete själva, varsågod.

Jag tar min familj till mitt safeplace den dagen. Väntar ut stormen.
Återkommer när ni haft ihjäl varandra och skräpar ihop resterna med tillförsikt att det bara kan bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar